23 oktober


Vad händer när mamma, pappa och syster är längre än 50 mil bort? Jo, lillebror kommer ha sin första hemmafest såklart! 20st ungdomar som längtar efter en fylla och kommer prata om just den festen på ståthållaregatan veckan efter. Fest och fylla kommer att ske i helgen.
Ska vi slå vad?

Mamma, bakom din ökenros kommer det vara intorkad spya på väggen och listerna. Och askkoppen på balkongen kommer vara överfull. Säkert lite aska på sittdynorna. Brännmärken helt klart! Säkert någon fimp i en blomkruka.

Pappa, din sprit kommer inte stå på samma plats som innan. Flaskorna kommer inte innehålla exakt lika mycket som innan. Se till att skura bakom toaletten när du är hemma nästa gång. Säkert lite intorkad spya där oxå som lillebror glööömde torka bort när han var så bakfull. Kolla spriten i flaskorna och räkna dem igen, för säkerhets skull.

Jag däremot, har inget att oroa mig för längre. Inte min sprit som blir stulen av en lillebror som törstar efter lite sprit. Det är inte jag som kommer få utegångsförbud. Och det är INTE jag som kommer få sitta ned med mamma och pappa som skäller ut mig efter noter. Och tvingar mig att städa om hela lägenheten.

Stackars lillebror.
fniss

OVER AND OUT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0