/ att flytta.


Jag sitter 100 mil från Kalmar. I en egen lägenhet m katt. Och annat som dammar som fan.
Tuuusan vad grejer man måste ha för att ens hem skall fungera som det gjorde när man bodde hemma. Som städgrejer, allt fanns ju i städskåpet - bara att hämta när man skulle städa sitt rum eller dammsuga åt mamma.
Mat - fanns ju alltid i kyl eller frys. Bara att tillaga något om du är hungrig.
Tvätta - gjorde jag faktiskt hemma, enda skillnaden är att jag måste köpa tvättmedel och sånt själv.

Ja, ni hajar. NU; bor jag själv. Måste köpa hem allt själv för att det ska finnas. Det är DYRT att leva mina vänner.

Allt annat man äger och har är bara för att man skall trivas. Som filtarna i soffan och mina värmeljus. Två av tre filtar är mina. Dem röda smörknivarna i lådan är mina oxå. Allt annat - säng, soffan, tv, bord&stolar är lånat av Stålhandskarna och Pelle&Karin.

När man bor såhär som jag gör så finns det så mycket man vill köpa för att det skall kännas som ens EGNA hem. Jag är osäker på hur jag ska ta mig till Kalmar i höst så därför vill jag liksom inte köpa grejer som jag inte kan ta med. Människor anpassar sig. Även jag. Jag anpassar mig och trivs.

Det finns kanske en liiiiiiten grej som jag skulle vilja ändra för att trivas lite bättre. Jag har GULA väggar. TYp, blekgula.  Som en dåliga spya.

Förresten, när man flyttar hemifrån, 100mil som jag gjorde och fortf bor 100mil hemifrån, så är väl STÖRSTA nackdelen med att man måste laga mat själv. För övrigt lagar jag ingen mat hemma. Hårdbröd och te på kvälllen efter jobbet. Annars äter jag alla måltider på jobbet.


 Tänk på det ni!

Nu ska jag duscha sedan sova.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0