norrmän?


Måste berätta om en rolig grej som hände idag på jobbet. Vi hade haft mycket att göra hela dagen, kom in vid halv tolf för att skriva timrapport och sedan äta innan jag började vid 12 men så blev inte fallet. Skrev timrapporten och hoppade snabbt i jobbkläder. Vid tre åt jag min lunch.
Skitsamma. Mycket att göra. Här lever vi på norrmännen och inte lokalbefolkningen.
Som alla vet är norrmännen ett speciellt folkslag. Det är måste vara något genetiskt fel för alla är på ett eller annat sätt a little slow, a little behind om man säger så. Ursäktar min mammas sida.


Så, i eftermiddags kom det in ett par. En man och en kvinna.
Om kvinnan var gravid eller smällfet gick inte att se skillnad på.
Kvinnan vill ha en burk Zingo. Visst.
Mannan ber sedan om en sockerfri läsk. Ja, ni hör ju hur DUMT det låter. Sockerfri läsk. HAHAHA!
MEN! Jag höll minnen och sa att det har vi inte här. Ni kanske tänker cola light eller cola zero.
My ass, då är vanlig cola bättre! Light och Zero är fullproppad med sötningsmedel och annat gott. Men för alla norrmän och tjockisar låter detta som ett bättre alternativ.

Han tittade på mig och undrade säkert varför vi inte hade det. Han kollade länge in i kylen (kylen är inte så stor och vi har cola, cola light, fanta, sprite och trocadero att välja på) , han bestämde sig för en cola light. När han sa det hade jag lust att lägga fram en ugly truth eller åtminstone koka ihop en lögn. Jag orkade bara inte ta en diskution till idag med en gäst. Gästen har alltid rätt?

Jag fejk log och tog betalt.

sockerfri läsk. my ass


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0