Dagis


Idag har jag varit på dagis. Kom dit lite innan elva, satt och pratade lite med Marie som är fröken. Sen åt vi lunch, tacos, efter det var det vila. Dem lyssnade på Astrid Lindgren och jag läste en bok så länge. Om hur kroppen fungerar. Det har jag redan glömt. När dem piggnat till så gick vi ut. Vi åkte pulka. Vi gick upp. Vi åkte ner. Vi kämpade oss upp igen i solen och åkte ner igen. Solen låg på och vid lunchen sa Elina: Solen steker mig i ryggen.

När vi var ute så var det så himla skönt. Hade det inte varit för ungarna eller för att man blev så blöt när man låg i snön och bara njöt av solen så hade jag nog stannat ute några timmar till.

EFter många åk  så gick vi in. Marie hade städat och några minuter senare så gick hon. JAg var själv med tre barn. Jösses. Jag tryckte i dem lite mellis och sedan fixade Elina någon film medan jag plockade undan och torkade bordet.

Axel skulle med bussen så kollade klockan stup i kvarten så han hann med den. och det gjorde han. Bara en liten stund senare så blev Lizzie hämtad. Hon har varit så snäll HELA dagen men när hon blev hämtad så vart det bara skrik och grin.

När det bara var jag och Elina kvar så stängde jag och gick till värdshuse för middag. Men Elina ville inte alls hem, när jag frågade varför så sa hon bara att hon inte ville det. Vi åt iaf middag på värdshuse och sen gick vi hem till mig. Hon ville se hur jag bodde.

Och sedan skulle hon hem. Meeen det ville inte hon. Hon kollade på tvo ch stänga av tv'n för henne när hon kollar är inte så bra kanske men Anna var ju redan här och skulle hem.

Nu funderar jag på att gå in och hämta skurhinken. Svepa av golvet lite kanske.


Hejhopp.
btw, jag har fått en ny madrass. Jag kommer sova som en gud inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0