we live, we learn


Ingrid och jag hade stängt värdshuse både måndag och tisdag. Och i Måndags pratade hon om att när snön smälter så blir dikena som små sjöar eller väldigt stora vattenpölar. Beronde på hur man ser på det.

Men så sa hon att det var några på fyllan som testade att gå på isen till jätte vattenpölarna. Isen brast så där står dem med vatten upp till hakan.

Igår, Tisdag, gick vi hem och Ingrid stannade vid brevlådan, jag gillar att ha sönder tunn is. Som man bli på SMÅ vattenpölar i stan. Så jag gick lite längre ut. Isen brast och där stod jag med vatten upp till fotknölarna.
Jag kan säga att vägen hem var lång sen.

När jag kommer hem tog jag en dusch, la mig på soffan och kollade på sjukt tråkig TV.
Tessan tog upp 2/3 delar av min soffa. Hon löper igen. Så hon rullade och hade sig. Det slutar
med att hon ligger på soffkanten och rullar av soffan. "mjaaa" är det man hör sen hoppar hon upp igen.
Likt förbannat ligger hon på soffkanten igen men denna gången trillar hon inte av.


Idag är det onsdag, jag känenr inte för att göra något.
Kanske lite mat och plugg men inte mer.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0