God morgon

eller god förmiddag. Dom senaste dagarna har jag vaknat runt tio, och GÅTT UPP! Alla som känner mig vet att jag är mer utav en nattmänniska och sover på dagen istället. Hursomhelst, så är jag vaken.

Och jag mår sådär alltså. "SVIIININFLUENSA!" Neeesh. Detta är en förkylning som ligger och trycker som inte brytit ut ännu. Ni vet,  ont i halsen, lite ont i huvudet och huvudet känns som ett jävla bowlingklot, slapp i hela kroppen, ett litet tryck över bröstet och när man hostar eller nyser så river det i hela halsen. Men det värsta är  och det äckligaste, när man vaknar med den där snorklumpen i halsen. Man måste harkla sig ett par gånger för att den skall försvinna.

Men det var inte det jag ville säga... Jag är ju hos min faster (har suttit barnvakt åt min kusin) och hon gillar att läsa. Så inatt när jag la mig hittade jag en bok vid nattduksbordet. HELL YES! Bästa läsningen sen Twilight-böckerna. Boken jag läste hette "Konsten att överleva en tonåring". Författarna förklarar tonåringar och varför de beter sig som de gör. och lite längre ner på sidan finns en liten tröst, typ som att fler är drabbade av samma öde.

MIN FAVORIT!:

Tonåringen; "En berusad tonåring är ingen vacker syn. Speciellt inte om man får kvittera ut ungen hos polisen, på sjukhus eller hos socialen.

Trösten; "Svälj, andas djupt och tänk på att Emil i Lönneberga blev kommunalpolitiker som vuxen trots att han utsatte sina föräldrar för hårda prövningar. Struliga har vi alla varit någon gång."

Anyways, nu ska jag göra frukost och se på Beck. Sedan skall jag hem och plugga naturkunksap B. 
                                      

                                                                                                                                            OVER AND OUT
                                                                                                                                                      puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0