Om Herman.



JAA! Jag måste ju berätta om Herman.

"Hej, jag heter Herman! Jag är en naturlig surdegskaka. Jag ska stå på diskbänken i 10 dagar utan lock. Du får inte sätta mig i kylskåpet. Om jag slutar bubbla är jag död.

Dag 1: Du får Herman.
Dag 2: Rör i Herman 2-4gånger.
Dag 3: Som igår, alltså dag 2.
Dag 4: Herman är hungrig. Ge honom 2dl mjölk, 2dl mjöl och 2,5dl socker.
Dag 5: Rör i Herman 2-4gånger.
Dag 6: Som igår.
Dag 7: Som igår.
Dag 8: Som igår.
Dag 9: Herman är hungirg igen. Ge honom det samma som dag 4. Dela Herman i 5 lika stora delar och ge 4 av dem till dina vänner - tillsammans med instruktionerna. Herman nummer 5 får stanna hos dig.
Dag 10: Herman är jäääättehungirg! Ge honom 1,5 matolja, 3 ägg, 3tsk bakpulver, 100g hacke nötter, 2 rivna äpplen, 2,5dl socker, 3,5dl mjöl, 1tsk salt, 100g hackad choklad och 2tsk kanel. Blanda ihop allt och grädda i en stor form 26-28cm i diameter i 170grader va 35min.

Lycka till!"

Detta var alltså en deg vi fick en en i grannbyn. Det blev en jättegod kaka.
Men du får vänta tills du får en Herman så Du kan göra en kaka.


OVER AND OUT
LOVE e

Kommentarer
Postat av: tilla

vi har haft en herman hemma nu när du berättar va de är för nått den e ju as läskig:P hehe

2009-11-25 @ 19:12:18
URL: http://wonderfulcrasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0