Livet i norr


KÄRA vänner, ovänner, bekanta, flickvänner, pojkvänner, älskare och icke älskare!


Idag var MIN första dag på jobbet. Det är ganska litet att göra just nu. Men om några veckor kör det igång.
Jag kommer vara i både köket och servisen. Så just nu håller jag på att lära mig servisen. Vad som gäller där, vad som ska göras innan  öppning, under öppningen och efter då.

Det är kul och alla är jätte välkomnande!
Och man blir utfrågad ganska direkt om vem man är, vart man kommer ifrån, hur gammal man är osv.

Och det slog mig idag. Det kommer nog dröja någon vecka till sen så snackar jag jämtländska. Jag tänker i jämtländska nu fattas bara att jag ska tala det med!

Imorgon har jag soooovmorgon. Känns så jävla skönt för imorse hade jag verkligen ingen lust alls att gå upp.
Och imorgon ska vi även göra julgodis till julbordet. Så det ska bli mysigt. Dricka glögg, baka och ha kul. Vi är bara tjejer som jobbar på värdshuset. Förutom Annas man Markus, när han inte är ute på oljeriggen eller renoverar på vandrarhemmet.

Nej hörni. Nu ska jag stänga av och kolla på House!

Förresten, det är väl NÅGOT ni borde undra över? Eller?

Och jag kommer nog inte dricka KRANVATTEN på några månader, eller så länge jag är här!
kommunen värnar inte om det som de gör i Kalmar.
Här smakar kranvattnet mest som en kallsup i badhuset.



OVER AND OUT
LOVE e


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tar med mig några liter vatten när vi kommer upp;)

2009-11-17 @ 21:42:48
URL: http://moonbreeze.blogg.se/
Postat av: Tjööörlan

Låter som du kommer trivas bra =)



I have a question!!! ÄR det inte KALLT?!?!?!?!?!

2009-11-18 @ 18:29:00
URL: http://shirleyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0